loading...
کالای پزشکی سپید
shahbaz بازدید : 7589 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)
راهنمای خرید فشار سنج و انواع فشارسنج های موجود در بازار

کاف دستگاه فشار سنج:

در هنگام خرید به اندازه کاف فشار سنج توجه داشته باشد. اندازه کاف نادرست باعث نشان دادن فشار نادرست توسط دستگاه می شود. اینکه فشار سنج مچی است یا بازویی، در انتخاب اندازه کاف تاثیر دارد. بعضی از کاف های فشار سنج برای استفاده هر نوع اندازه بازو یا مچ دستی طراحی می شوند. قبل از خرید اندازه بازو یا مچ خود را اندازه گیری نمایید تا در در خرید بتوانید اندازه مناسب را انتخاب نمایید.

ویژگی های دستگاه فشار سنج:

اگر می خواهید که دستگاههای فشار سنج دیجیتالی خرید نمایید به ویژگی های این دستگاه ها نیز توجه کنید. اکثر فشار سنج های دیجیتالی قابلیت ذخیره و نگهداری اندازه گیری های قبلی را دارند. در برخی از مدلها می توان این اطلاعات را به کامپیوتر نیز منتقل کرد. در برخی از مدلهای در مواردی که فشار خون شما از حد نرمال بالا یا پایین تر باشد پیغام هشدار نمایش داده می شود.

هزینه فشار سنج:

فشار سنج های مختلف اغلب دارای ویژگی های متفاوتی هستند و ین ویژگی های باعث تفاوت قیمتهای مختلفی نیز شده است. از این رو بهتر است در هنگام خرید فشارسنجی را انتخاب نمایید که هم نیازمندی های شما را بر آورده سازد و هم قیمت مناسبی داشته باشد. بهتر است در مواردی که ویژگی های اضافی یک دستگاه مناسب شما نیست مدلهای دیگری را انتخاب نمایید تا از این طریق هزینه کمتری پرداخت نمایید.

راحتی استفاده از فشار سنج:

یکی از نکات مهم هنگام خرید دستگاه های فشار سنج راحتی استفاده از آن است. دستگاه دیجیتالی به نسبت دستگاه های دستی کاربری آسان تری دارند و افراد به تنهای و بدون نیاز به دانش خواصی می توانند از فشار سنج های دیجیتالی استفاده نمایند. در میان فشار سنج های دیجیتالی، استفاده از فشار سنج های مچی راحتر از فشار سنج های بازویی است. وی همواره توجه داسته باشید که فشار اندازه گیری شده از روی بازو دقیق تر از مچ است و فشار سنج های دستی دقت بیشتر و خطای کمتری به نصت فشار سنج های دیجیتالی دارند. انما فشار سنج های دیجیتالی راحتر بوده و دارای ویژگی های خاصتری هستند.

ضمانت نامه فشار سنج:

در هنگام خرید فشار سنج دیجیتالی به ضمانت نامه آنها نیز توجه کنید و اینکه آیا خدمات پس از فروش دارند یا خیر.

میزان حافظه فشار سنج:

در فشار سنج های دیجیتالی میزان حافظه نگهداری اطلاعات بسیار مهم است. اکثر موارد بهتر است فشار سنج شما توانایی نگهداری حداقل یک ماه اطلاعات اندازه گیری شده را داشته باشد.

میزان باطری فشار سنج:

در فشار سنج های دیجیتال میزان موجود بودن باطری و دوام آن نیز بسیار مهم است و اینکه آیا باطریهای این دستگاه را پس از اتمام دوره عمرشان می توان تهیه کرد یا خیر. نداشتن باطری باعث می شود که هنگام استفاده فشارسنج را به برق وصل نمایید.

فشار خون مناسب:

جهت مطالعه مطالب مرتبط با اندازه نرمال فشارخون و توصیه های پزشکی مرتبط به مطلب زیر مراجعه نمایید.

انواع فشار سنج های موجود در بازار:

Omron (امرون): شناخته شدن مارک مورد در دنیا است. فشار سنج امرون ساخت کشور ژاپن است. در میان سایر فشار سنج ها محصولات امرون از حداقل خطای اندازه گیری برخوردار هستند.

Beurer (بیورر): یکی از مارک های پر فروش در ایران. فشار سنج بیورر ساخت کشور آلمان است. دقت این فشارسنج خوب است. دارای انواع مدلها با ویژگی های مختلف است. هر دو نوع فشار سنج مچی و بازویی را دارد.
Emsig (امسیگ): یکی دیگر از مارکهای موجود در بازار. فشار سنج امسیگ ساخت کشور آلمان است. دقت این فشار سنج خوب است. دارای انواع مدلها با ویژگی های مختلف است. هر دو نوع فشار سنج مچی و بازویی را دارد.
Reister (ریشتر): فشار سنج های ریشتر یکی از بهترین برندهای فشار سنج هی دستی در دنیا هستند. فشار سنج امسیگ ساخت کشور آلمان است.

مارک های بسیار متوع دیگری نیز در بازار موجود است که به آنها پرداخته نشده است. و تنها مارک های معروف و معتبر در این مقاله تحلیل شده اند.

روش خرید فشار سنج

جهت خرید انواع فشار سنج شما می توان سایت فروشگاه ما به آدرس زیر مراجعه نمایید.

http://sepid-darman.rzb.ir/shop

 

انواع فشارسنج

در این قسمت انواع فشارسنج های موجود در بازار جهت راهنمایی خرید ارائه شده است. 

  • فشارسنج جیوه‌ای: این نوع فشارسنج مهمترین استاندارد اندازه‌گیری فشار خون شناخته می‌شود. در این دستگاه‌ها، یک ستون جیوه مثل دستگاه دماسنج وجود دارد که فشار را نشان می‌دهد.احتمال درست کار نکردن این دستگاه خیلی کم است. ستون جیوه تنها چیزی است که در آن حرکت می‌کند. هنگام خواندن فشار، باید به اعدادی دقت شود که در دو طرف ستون جیوه ارائه شده‌اند. با این‌حال، استفاده از فشارسنج جیوه‌ای رو به کاهش است، چون جیوه سمی است و می‌تواند محیط را آلوده کند.
  • فشارسنج عقربه‌ای بعضی از دستگاه‌های فشارسنج عقربه‌ای هستند. فشارسنج عقربه‌ای وسیله‌ای است فنردار که با استفاده از فشار هوا عقربه‌ای را روی صفحه مُدرجی حرکت می‌دهد که هر درجهٔ آن نشانگر یک میلیمتر جیوه‌ است. این نوع فشارسنج ارزان و حملش نسبت به نوع جیوه‌ای راحت‌تر است.
  • فشارسنج دیجیتال:از آنجا که در موارد نادر دستگاه‌های دیجیتالی و خودکار فشارخون را اشتباه محاسبه می‌کنند، همیشه ترجیح داده می‌شود که از فشارسنج جیوه‌ای استفاده شود و استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی تنها برای بیمارانی توصیه می‌شود که توانایی استفاده از این وسایل استاندارد را ندارند

 

نكات مهم در اندازه گيري فشار خون توسط فشار سنج ها

نکات مهم در اندازه گیری فشار خون:

 

*حداقل ۲-۱دقیقه بین اندازه گیری مجدد فشار خون فاصله بگذارید.

*اگر در اولین اندازه گیری فشارخون صدایی شنیده نشد سریعا بازو بند را تخلیه کنید و پس از یک دقیقه دوباره اندازه گیری کنید.
از باد کردن مکرر بازوبند اجتناب کنید زیرا موجب احتقاق ورید های بازویی شده و در نتیجه بر روی میزان فشار خون تاثیر گذاشته و بطور کاذب فشار دیاستولیک را افزایش وفشار سیستولیک را کاهش میدهد.
*در افرادی که ضربان قلب نا منظم دارندو فشار خون آنها از ضربانی به ضربان دیگر تغییر میکند چندین بار فشار خون را با رعایت  زمان مناسب اندازه گیری کنید واعداد به دست آمده از فشار ماکزیمم را با هم جمع کنید و متوسط  آن را به دست آورید و سپس اعداد به دست آمده از فشار مینیمم را با هم جمع کنید و متوسط آن را به دست آورده این اعداد به عنوان فشار خون فرد در نظر گرفته می شود.
*در حین اندازه گیری فشار خون پیچ پمپ لاستیکی را یک باره باز نکنید  اگر باد بازوبند خیلی سریع تخلیه شود  بخصوص زمانی که تعداد ضربان قلب فرد  کم بوده  یا ضربان قلب نا منظم است  موجب اشتباه در خواندن  میزان فشار خون میگردد.
*اگر بازوبند به اندازه ی کافی باد نشود  نمی تواند سرخرگ بازویی را مسدود کند  لذا باید به این مسعله توجه شود.
*در افراد پیر فشار خون باید در هر دو دست اندازه گیری شوداگر فشار خون درهر دو بازو متفاوت بود میزان فشار خون بالاتر را انتخاب کنید.
*در افرادی که داروهای کاهش دهنده ی فشار خون مصرف می کنند فشار خون را در حالت ایستاده یا دراز کشیده  اندازه گیری کنید.
*در خانم های باردار فشارخون را در حالت نشسته یا به  صورت دراز کشیده  به پهلوی چپ اندازه گیری کنید.
*اگر برای اندازه گیری فشار خون افرادی که دارای وزن بالا و چاق  هستند از بازوبند کوچک استفاده شود ممکن است فشار خون  این افراد  به طور کاذب بالا خوانده شود  کیسه ی هوای داخل بازوبند بایستی حداقل ۲٫۳ یا۸۰% دور بازو را بپوشاند .اگر بازو بند بزرگ در اختیار نیست  قسمت وسط کیسه ی هوا را روی سطح داخلی بازو قرار دهید.(روی سرخرگ بازویی)
*در افراد مسن ممکن است با تخلیه ی باد بازوبند با سرعت ۳-۲ میلی متر جیوه سطح جیوه یا عقربه ضربان پرش داشتهباشد و پایین نیاید  و خواندن فشار خون مشکل شود بناباین باید بازوبند راکمی بیشتر تخلیه کرد تا عقربه به آرامی پایین آید.
*در خانم های باردار مرحله ی آرامتر شدن  یا خفه شدن صدا به عنوان  فشار خون دیاستول یا مینیمم در نظر گرفته می شود اما در افراد عادی  از بین رفتن کامل صدا  یعنی قطع صدا  به عنوان فشار خون  مینیمم در نظر گرفته می شود.
*در خواندن اعداد فشار خون باید دقت کنید تا تمایلی به ختم اعداد  آخر به صفر یا پنج نباشد  مثلا اگر اعداد  ۱۲۷٫۸۹ بدست آمد آن را به صفر یا پنج یعنی ۱۳۰٫۸۵ ختم نکنید.
*لازم است دستگاه های فشار سنج هر ۶ماه یک بار  با دستگاه فشار سنج جیوه ای سالم مقایسه و در صورت وجود اشکال تعمیر گردند.
*افرادی که فشار خون آنها در اولین اندازه گیری بالاتر از۱۳۰/۸۵ ولی کمتر از ۱۷۰/۱۱۰میلیمتر جیوه باشد  باید در طول حداقل ۴تا۶ هفته چندین بار در شرایط مختلف فشار خونشان اندازه گیری شود و متوسط فشار خون های به دست آمده محاسبه شود و در صورتی که ۹۰/۱۴۰میلیمتر جیوه و یا بیشتر بود به پزشک مراجعه نمایند.
*در بعضی افراد ممکن است فقط فشار خون سیستولی بالا باشد بیشتر از ۱۴۰  میلی متر جیوه  ودیاستولی ۹۰ میلی متر جیوه(طبیعی) که به آن فشار خون  سیستولی و اگر فقط فشار خون دیاستولی بالا باشد بیشتر از ۹۰ میلی متر جیوه و سیستولی  ۱۲۰میلی متر جیوه  (طبیعی ) که به آن فشار خون دیاستولی گویند. فشار خون سیستولی بیشتر در سالمندان دیده می شود.

 

 

توصيه هاي پزشكي فشار خون

توصیه های پزشکی:

 

حد طبیعی فشار خون

سن

فشارخون سیستولیک

فشارخون دیاستولیک

بزرگسالان

۱۲۰-۹۰

۹۰-۶۰

کودکان(۸-۱ ساله)

۱۱۰-۸۰

۹۰-۶۰

نوزادان (از بدو تولد تا ۱ سالگی)

دوبرابر سن +۸۰

۹۰-۶۰

افراد مسن

۱۴۰-۹۰

۹۰-۶۰

حد نرمال فشار خون ۱۲۰ (سیستولی) / ۹۰ (دیاستولی) میلیمتر جیوه تعیین شده است. فشارخون ۱۲۰ (سیستولی) / ۹۰ (دیاستولی) میلیمتر جیوه مطلوبترین حد فشار خون به شمار میرود.

میزان ۱۶۰تا۱۸۰(سیستولی)  / ۱۰۰ تا ۱۱۰ (دیاستولی) میلیمترجیوه به عنوان فشار خون بالا شناخته شده اند. در صورتی که فشار سیستولی بیش از ۱۸۰ میلیمتر جیوه و دیاستولی بیش از ۱۱۰ میلیمتر جیوه باشد، فشار خون بسیار بالا تلقی میشود.

توصیه میشود که فشار خون خود را به طور مرتب اندازه گیری کرده و در مورد نتایج با پزشک خود مشورت نمایید. در صورتی که به طور مکرر فشار سیستولی شما بیش از ۱۴۰ میلیمتر جیوه و فشار دیاستولی بیش از ۹۰ میلیمتر جیوه باشد باید به پزشک مراجعه کنید. فشار خون در صورتیکه برخی اوقات بالاتر از حد نرمال باشد مشکلی وجود نخواهد داشت، اما اگر این پدیده به طور مرتب تکرار شود حتماً با پزشک مشورت کنید.

نکته : فشار سیستولیک در افراد مسن ۱۴۰ میلی متر جیوه است.

 فشار خون مساوی است با مرگ پنهان

در فشار خون بالا وپایین علاءمی به اشتراک در افراد دیده می شود که در تشخیص میتواند خلل ایجاد کند  ویا گاهی اوقات  هیچ گونه علاءم مشخصی جهت تشخیص وجود نداشته باشد  به عنوان مثال فردی در فشار خون بالا دچار سردرد و  سرخی گونه ها میشود در صورتی که شخص دیگری در همین شرایط دچار سر گیجه و سردی در ناحیه نوک انگشتان دست وپا می شود با این اوصاف میتوان گفت  هیچ گونه علامت و نشانه  مشخصی جهت تشخیص وجود ندارد و بهترین روش در زمان بد حالی  سنجش فشار خون از طریق دستگاه می باشد.

کمک های اولیه در فشار خون بالا:

فرد حق دراز کشیدن ندارد.
بهتر است راه نرود.
دادن نمک و مایعات ممنوع می باشد.
به فرد مقدار کمی آبلیمو  آبغوره بدون نمک داده شود.
بیمار به حالت نشسته قرار گرفته  و پاها را آزاد بگذارد.

در صورتی که فشار پایین نیاند  استفاده از کپسول  نیفیدیپین به میزان ۳ قطره در زیر زبان چکانده و در صورتی که بعد از ۱۰الی ۱۵ دقیقه فشار خون پایین نیامد مجاز هستیم تا ۳بار و هر بار سه قطره به فاصله ی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه  این عمل را تکرار کنیم

نکته:  هرگز بدون تجویز پزشک از کپسول نیفیدیپین استفاده نکنید.ودر صورت فشار خون بالا حتما به پزشک مراجعه کنید.

کمک های اولیه در فشار خون پایین:

فرد دراز کشیده و پاها را به اندازه ۳۰سانتی متر از سطح زمین بالا ببرد.

دادن مایعات شور مانند سرم دوغ شور و….

نکته :شیرینی و شکلات باعث بالا رفتن فشار نمی شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 484
  • بازدید سال : 1,324
  • بازدید کلی : 58,119
  • کالای پزشکی سپید

    ارسال کالا به تمام نقاط ایران
    کالای پزشکی سپید :  پخش و توزیع کالا,لوازم و تجهیزات لوازم پزشکی

    با قیمت مناسب

    - ست خون
    - ست سرم
    - میکروست
    - آب اسلانگ چوبی
    - اسپاچولا
    - گارو
    - ترمومتر
    - سرجی فیکس(سر-مادر)
    - تیغ بیستوری
    - چسب تزریق
    - دستکش نایلونی
    - صفربند آنژوکت
    - اسکالپ وین
    - چست لید(اسکین تک)
    - کیسه ادرار شیردار ساده
    - کیسه ادرار شیر صلیبی
    - کلیه سرسوزنها در سایزهای مختلف
    - کلیه سرنگ ها در سایزهای مختلف
    - سرسوزن چشم پزشکی (سرکج)
    - سوزن اسکلوتراپی
    - سوزن انژیوگرافی
    - سر سوزن KMB
    - اسپکلوم
    - ست سرم
    - آنژوکت
    - سرنگ انسولین لیفن
    - نازل اکسیژن
    - ماسک بگدار
    - گاز استریل تک پدی
    - گاز غیر استریل
    - پنبه 100گرمی
    - پنبه 50 گرمی
    - چسب سیلکونی
    - چسب ضد حساسیت اندازه های مختلف
    - الکل 70 درصد
    - الکل 96 درصد
    - دستکش معاینه لاتکس
    - دستکش معاینه ونیل
    - دستکش جراحی
    - گان بیمار
    - گان جراح
    - رول ملحفه
    و دیگر انواع تجهیزات و کالاهای مورد نیاز پزشکی

    لوازم مصرفی آرایشگاهی

    - گان صورتی درجه یک
    - گان سفید درجه دو
    - حوله یک بار مصرف
    - رول ملحفه
    - هد و پیشبند
    - پیشبند پلاستیکی یکبار مصرف
    - آبسلانک ایرانی و چینی
    - دستکش پلاستیکی
    - دستکش لاتکس
    - پد اپیلاسیون
    - الکل
    - انواع موم
    - استریل کننده سطوح و تجهیزات ( نانوسیل )
    - پد الکلی
    انواع پنبه
    گان بیمار
    گان جراح
    رول ملحفه
    و ...

    تلفن : 55436013

    شماره تلفن درخواست کالا 55436013 خانم شهباز

    شماره فکس جهت ارسال صورت 55436013

    تلفن سازمانی: 55435543 - داخلی 1093

    همراه :09354015518